piątek, 27 marca 2015

Aktywność fizyczna



Ruch zawsze był i będzie dobry dla naszego organizmu, pobudza krążenie, przeciwdziała chorobom serca, nadwadze i sprawia, że nasze ciało jest w lepszej kondycji, przy czym czujemy się wspaniale jak już się ruszymy. Właśnie, ale jak się tu ruszyć, kiedy w koło tyle wymówek? Ale jak to spocę się, będę musiał iść pod prysznic, może za godzinę, może jutro, przyszły weekend? Nie, nie, teraz, wstań i zacznij. Chociaż przeczytasz setki książek o motywacji, zobaczysz milion filmików motywacyjnych przedstawiające piękne sylwetki kobiet, które mają idealnie umięśnione nogi i pośladki, nic się nie wydarzy, nic nie zmienisz, jeżeli nie zaczniesz

Przykładowo: 2010 roku mówiłeś wezmę się za siebie, zacznę ćwiczyć, biegać, jeździć na rowerze. I co? Nic. Wyobraź sobie teraz, że jakbyś zaczął 2010 roku, jaki byłbyś teraz, o jakiej sylwetce, samopoczuciu? A to pięć lat. Aż, albo tylko. Więc jak zaczniesz teraz. Możesz osiągnąć to samo, co jakbyś zaczął 2010 tylko z małym poślizgiem. Jak zaczniesz już będziesz do przodu.

Jak zacząć?

· Od dziesięciu minut. Poświęć dziesięć minut czasu, przykładowo przed prysznicem. Chociaż najwięcej tkani tłuszczowej spalasz przed śniadaniem, tylko pamiętajcie najwyżej półgodzinny trening. Wraz z czasem będziesz zmieniać ilość ćwiczeń. I szukał aktywności na każdy możliwy sposób. Pokochasz to, uwierz.
· Spisz sobie, jakie ćwiczenia i w jakiej ilości.  Jasny plan treningowy jest najlepszy, nie masz pomysłu jednak, co masz zrobić i jak. Włącz program treningowy na youtube jest ich mnóstwo dla początkujących.
· Znajdź aktywność, którą polubisz. Jeżeli żadna siła nie jest Cię w stanie zmusić do ćwiczeń siłowych, cardio itp. Szukaj wtedy aktywności, która daje Ci satysfakcję i radość.

Jazda na rowerze. Może być idealnym rozwiązaniem dla tego, kto szybko się nudzi aktywnością fizyczną. Najlepiej jest wtedy, gdy traktuje się rower, jako środek transportu, wtedy mamy cel i jest zdecydowanie łatwiej.

Spacery. Najbardziej motywuje do spacerów pies, ja niestety nie należę do osób, które chodzą bez celu, a posiadanie zwierzaka w tym przypadku jest bardzo mi potrzebne. Ale tak serio, jest to podstawowa aktywność dla osób, które mają więcej wymówek niż inni. Znajdź chwilę na dziesięć minut marszu, zwróć uwagę na oddech, ciesz się świeżym powietrzem, słońcem. Uczyń ten czas nie tylko sposobem na trochę ruchu, ale poświęć go sobie, wycisz się, odpręż.

Joga. Jest to aktywność, która bardzo dobrze oddziałuje na strefę ducha i ciała. W sieci jest wiele filmów, które pomagają początkującym i serdecznie polecam równego rodzaju challenge, które zmotywują Cię do poświęcenia tych piętnastu minut, a na pewno poprawi się giętkość Twojego ciała.

Gry zespołowe. Zaproś znajomych do wspólnej gry. Jest to super zdrowy zamiennik zakraplanego piątkowego wieczoru.

Od czego możesz zacząć w domu?

Ćwiczenia z Mel B – Jest to zestaw krótkich ćwiczeń, który jest bardzo dobry na początek.

Jillian Michael i Bob Harper ­– Trenerzy z amerykańskiego programu Biggest Loser.

Fitness Blender – Świetny kanał, gdzie znajdziesz każde możliwe ćwiczenia w różnych stopniach zaawansowania.

Nikt nie mówi, że będzie łatwo, ale zacznij od tych dziesięciu minut. Tak po prostu.


Dziękuję za Wasz cenny czas i do dzieła!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram

Jestem na instagramie