środa, 18 marca 2015

Dobre nawyki, część pierwsza - picie wody.


Ile wody powinniśmy wypić dziennie?

Na jeden kilogram twojej masy ciała powinieneś wypić 30 ml wody. Spożycie wody powinno się zwiększać wraz z aktywnością fizyczną, czy temperaturą na zewnątrz. Także najlepiej wypić po przebudzeniu znaczą ilość, gdyż organizm nie dostarczał przez godziny snu żadnych płynów.

Jakie mamy korzyści z picia wody?

1. Dodaje energii. Odwodnienie powoduje zmęczenie naszego organizmu. Woda dostarcza składników odżywczych do naszego ciała, co wspomaga działaniu narządów między innymi serca.

2. Pomaga w trawieniu. Woda rozpuszcza pozostałości pokarmów i zbędne składniki.

3. Wypłukuje toksyny. Woda oczyszcza nasz organizm z toksyn i zapobiega dzięki temu różnym chorobom (poprawia funkcjonowanie nerek, przeciwdziała nowotworowi pęcherza, zmniejsza ryzyko chorób serca i raka piersi).

4. Odchudza. Picie wody powoduje zmniejszenie łaknienia i poprawia nasz metabolizm, najlepiej pić wodę zimną, gdyż nasz organizm spala kalorię przez jej ogrzewanie.

5. Nawilża i odżywia skórę. Nawadnianie organizmu sprawia, że wyglądamy młodziej i jest odpowiedni odcień skóry.

6. Redukuje cellulit. Nawilża skórę, co poprawia jej elastyczność.

7. Niweluje bóle głowy.

Najlepiej pić wodę niegazowaną mineralną z mineralizowaniem powyżej 1500 mg/l. Także trzeba pamiętać o regularności nawadniania organizmu, lepiej mniejsze porcje, a z odpowiednią częstotliwością, niż dwa litry z miejsca.

Sama zauważam dobre strony picia wody, naprawdę orzeźwia organizm, dodaje energii. A moja skóra jest zdecydowanie lepsza. Miałam problemy z regularnością, ale są sposoby, które pomagają w tworzeniu nowego nawyku:

· Różnego rodzaju aplikacje (Hydro, Pij wodę, Water your body).
·  Zrób na butelce półtoralitrowej oznaczenia godzin. Upijaj tyle ile odległość od każdego znacznika.

Powodzenia!

Dziękuję za poświęcony czas.

4 komentarze:

  1. Świetna notka Olu :)!. Mam pytanie, kiedy mówisz o 30 ml na kilogram ciała, chodzi o wodę w czystej postaci czy wliczasz w to także wodę dostarczaną w innych formach (herbaty, zupy, posiłków)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpis dotyczy tylko wody, ale można traktować ją zamiennie z herbatą :)
      Jak zdarzy mi się wypić jakiś sok, nie wliczam go do dziennej dawki spożycia. Także zupy traktuję jako posiłki.

      Tak naprawdę, im więcej wody tym lepiej!

      Usuń
  2. To fakt, że za mało pijemy, ale trzeba uważać z tą wodą, by nie przedawkować. Dawka śmiertenla to 6 litrów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, może dojść do przewodnienia. Pisałam tekst przez własne doświadczenie, a nie należałam do tych co nawadniali organizm regularnie. Dlatego nie brałam tej opcji pod uwagę.

      Pozdrawiam.

      Usuń

Instagram

Jestem na instagramie