piątek, 3 kwietnia 2015

Joga - jak zacząć


Joga, co raz częściej jawi się zainteresowaniem wśród społeczeństwa. Powstają liczne szkoły jogi, a fitness kluby częściej mają ją w swojej ofercie. Joga staje się lekarstwem dla niecierpliwych ludzi Zachodu, którzy łatwo i szybko chcą nauczyć się panowania nad własnym ciałem i równowagą.


Joga wywodzi się z Indii, ma już ponad 5 000 lat. Angażuje ciało i umysł, a dokładniej pokazuje związek między nimi - jak opanowania ciała ma wpływ na opanowanie umysłu.

Praktyka jogi odbywa się w spokoju, a ćwiczenia wykonywane są powoli. Wsłuchaj się w swoje ciało i spraw, żeby było to dla Ciebie osobiste doświadczenie. Nie wymagaj od siebie, przynajmniej na początku, trudnych asan. Niech Twoje ciało dyktuje Ci warunki. 

Korzyści z praktykowania jogi:

1. Odpręża
2. Wzmacnia i reguluje funkcje ciała
3. Dodaje energii
4. Powoduje ulgę przy różnego rodzaju bolesnych dolegliwościach
5. Uelastycznia ciało
6. Zwalcza problemy związane z trawieniem
7. Poprawia sylwetkę
8. Uspokaja
9. Relaksuje
10 Poprawia koncentrację
11. Harmonizuje ciało, umysł i duszę
12. Uczy poprawnego oddychania

Czas

Proponuje się praktykowanie jogi zaraz po przebudzeniu, by pobudzić ciało i nadać mu energii, a także przed snem, żeby zaznać relaksującego odpoczynku.  Ja praktykuję od razu po pracy, pomaga mi odprężyć zasiedziałe ciało. Mam w planach wprowadzenie 15-minutowego ćwiczenia z samego rana. Jednak nadal nie jestem psychicznie nastawiona na wstawanie przed czwartą.

Miejsce

Gdzie nikt nie będzie nam przeszkadzał, im bardziej skoncentrujemy się podczas ćwiczeń tym lepiej dla Nas. Miłym dodatkiem jest świeże powietrze i cisza. Co do podłoża, najlepsza jest mata, można zastąpić ją ręcznikiem, czy kocem.

Nie jestem gotowa napisać rozszerzony tekst na temat jogi, bo w tym względzie jestem początkującą osobą. Zaczynałam miliony razy, ale brak konsekwencji doprowadził mnie w zeszłym roku na sam początek drogi. I sukcesywnie idę na przód i zgłębiam swoją widzę, którą z pewnością się podzielę. 

Od czego zacząć?

Ja zaczynałam od filmików, nawet do teraz czasem do nich zaglądam, żeby nauczyć się czegoś nowego. Wiem, że może dźwięk z głośnika i wieczne patrzenie na ekran, niekoniecznie sprzyja atmosferze praktyk jogi, ale pomoże nam oswoić się z pozycjami i oddechem. Po opanowaniu podstaw, będziemy mogli ruszyć dalej w swoim tempie.


Trzydziestodniowe wyzwania. Zaczynałam od nich. Uczą konsekwencji, powoli rozciągają ciało i pozwalają naprawdę to polubić.

1. Yoga With Adriene

2. Erin Motz


Kanały na youtube:


Zainspiruj się:
3. Equinox

Dziękuję za poświęcony czas.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram

Jestem na instagramie