czwartek, 21 maja 2015

Jak się nie złościć?


Zdenerwowanie jest niezdrowym i niszczącym nawykiem psychicznym. Nikt się z nim nie urodził, jest nabyty, więc można go zmienić, czyli każda osoba na świecie może pozbyć się poczucia irytacji i złości.

Czy jesteśmy w stanie owocnie żyć, kiedy ciągle kipimy złością? Utrudniamy sobie to zadanie po przez ciągłą irytację i frustrację nad rzeczami, których albo nie możemy zmienić, albo jesteśmy za leniwi, żeby to zrobić.

Jak temu zapobiec i móc głęboko oddychać? Jak sobie radzić w sytuacjach „nie do opanowania”?

1. Zmniejsz tempo życia. Często nie zdajemy sobie sprawy jak bardzo jest ono przyspieszone, jak szybko żyjemy. Nieświadomie niszczymy nasze ciała, rwiemy na strzępy umysły. Można żyć wolno fizycznie, ale emocjonalnie pędzić, co sił. Dlatego o tempie nie decyduje tylko fizyczny rozpęd, ale i nasze myśli. To wszystko powoduje w nas zmęczenie, frustrację. Zaczynamy się złościć i narzekać na wszystko w koło.

Wiele osób tak przyzwyczaiło się do napięcia, że czują się źle, kiedy go zabraknie. Nie potrafią czerpać z sił spokoju i ciszy.

2. Staraj się przewinąć przez swój umysł ciąg uspakajających myśli, przywołać wspomnienie niesamowitego krajobrazu, wysokich gór, czy szelest nurtu rzeki. Zatrzymaj się przynajmniej raz w ciągu dnia i wyobraź sobie spokój.

3. Fizyczny bezruch. Nie chodź po pokoju, nie krzyżuj rąk, spokojnie usiądź lub stań, postaraj się rozluźnić mięśnie. Chcąc wyrobić sobie spokój, musimy mieć spokojne myśli (jak w poprzednim punkcie), zaś w uspokojeniu myśli, pomaga uspokojone ciało.

4. Jeżeli się wściekasz, to się połóż. Bardzo trudno się złościć na leżąco.

5. Gdy zaczyna w Tobie rosnąć napięcie zacznij mówić ciszej, nie można się, przecież kłócić szeptem.

6. Ćwiczenie umiejętności bycia flegmatykiem w sytuacji wzburzonej. Osoby powolne i apatyczne są mniej podatne na wybuchy emocji. Dzięki temu ćwiczeniu spięte osoby mogą uzyskać emocjonalną równowagę.

7. Oczyszczanie umysłu przed pójściem spać. Ten sposób pomoże Ci uniknąć przetrzymywania zmartwień w świadomości podczas snu. Wtedy masz większe prawdopodobieństwo, że wszystkie nieprzyjemne myśli ukorzenią się w Twojej podświadomości.

Najważniejsze jest pięć minut przed zaśnięciem, bo wtedy nasz umysł jest bardzo podatny na sugestie. Łatwo wchłania idee, które jako ostanie były obecne w świadomości przed zaśnięciem.

Wyobraź sobie jak dosłownie oczyszczasz swój umysł ze wszystkich lęków i zmartwień. Spróbuj  zobaczyć w wyobraźni jak lęki odpływają z Twojego umysłu, a po pewnym czasie ta wizja urzeczywistni się i wyeliminuje nienormalny strach. Po oczyszczeniu umysłu napełnij go myślami pełnych wiary, nadziei i radości.

8. Ograniczyć drobne troski. Przykładowo ograniczyć słowa wyrażające zdenerwowanie. Słowa mogą być efektem złych uczuć, ale mogą także być ich źródłem. Więc kiedy przyjdzie ci do głowy wzburzona myśl, od razu zamień ją na myśl dobrą. Usuwając drobne troski dojdziesz stopniowo do tego by wyzbyć się irytacji i zdenerwowania.

9. Teatralne działania. Miałeś okropny dzień i chodzisz wściekły, wyładowujesz się na rodzinie, zamiast spędzić z nią czas pełny radości. Przed wyjściem z biura zedrzyj kartkę z kalendarza powiedz, ten dzień jest już za mną i wyrzuć dzień do kosza.  Możesz wymyśleć sobie jakikolwiek akt teatralny, który spowoduje, że źródło napięcia „będziesz mieć za sobą”.

10. Staraj się mieć do powiedzenia coś pozytywnego o wszystkim, o czym myślałeś negatywnie.

11. Nie bierz udziału w wydarzeniach rozmowach pełnych zmartwień i nerwowej atmosfery.

12. Otaczaj się dobrymi ludźmi, którzy z wiarą i radością patrzą na kolejny dzień.


Dziękuję za poświęcony czas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram

Jestem na instagramie