czwartek, 2 lipca 2015

Dobre nawyki cześć czwarta - wdzięczność




Jak wielu z nas utożsamia warunki zewnętrzne ze szczęściem. Powtarzamy, jak skończę szkołę to będę szczęśliwy, jak znajdę pracę będę szczęśliwy, jak wyjdę za mąż będę szczęśliwa. Tak bardzo skupiamy się na tym czego nie mamy i warunkujemy tym poczucie naszego szczęścia, zamiast skupić się na tym co w koło, co osiągalne, co jest
Nie zrozumcie mnie źle, bardzo ważne jest realizowanie się, spełnianie marzeń i najskrytszych pragnień, chodzi o to, żeby one nie dyktowały Twojego poczucia szczęścia.

I tutaj potrzebna jest siła wdzięczności. 

W czym pomaga wdzięczność?
1. Bycie wdzięcznym każdego dnia uświadamia nam jak wiele juz posiadamy, czym możemy warunkować nasze szczęście.
2. Zaczynasz skupiać się wtedy na pozytywnych rzeczach w Twoim życiu i otaczającej rzeczywistości.
3. Zaczynasz odczuwać szczerą radość z rzeczy, na które wcześniej nie zwracałeś uwagi.
4. Programujesz swoje myślenie na to co naprawdę ważne.
5. Zaczynasz skupiać się na tych dobrych rzeczach, nie na złych.

Za co mogę być wdzięczny?
Za wszystko, za rodziców, przyjaciół, bliską osobę, która jeszcze śpi, niesfornego psa, za dwie ręce i nogi.  Możesz wpisać tutaj wszystko nawet takie małe sprawy jak słońce na niebie (w sumie to nie taka mała sprawa).

Rytuał wdzięczności:
1. Możesz założyć zeszyt i każdego dnia zapisywać rzeczy, za które jesteś wdzięczny. Pamiętaj tylko, żeby nie stało się to dla Ciebie przykrym obowiązkiem, lecz przyjemnym nawykiem.
2. Każdego dnia zatrzymaj się, nawet kilka razy dziennie i powiedz za co jesteś wdzięczny w tej chwili.

Żeby odnaleźć szczęście musisz być wdzięcznym. Dziękuj, szanuj, dźwigaj głowę wysoko i uśmiechnij się do nieba. 

Zadania na dziś:
1. Napisz do kogoś, któremu chcesz za coś podziękować, albo wykonaj telefon.
2. Powiedz komuś, że go kochasz i dlaczego.

Jestem wdzięczna, że zaglądacie tutaj i ogromnie dziękuję za poświęcony czas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram

Jestem na instagramie