niedziela, 20 grudnia 2015

Dobre nawyki część piąta - śniadania

Dobre nawyki część czwarta - wdzięczność.

Jesteśmy co raz bardziej uświadomieni w kwestii zdrowego odżywiania, jednak statystyki mówię, że prawie pięćdziesiąt procent polaków nadal nie jada śniadań. Przerażające cyfra, kiedy wiemy, że zjadanie pierwszego posiłku wpływa na cały nasz dzień.

Dlaczego  więc nie jemy śniadań?

Bardzo często po przebudzeniu nie mamy apetytu. Najczęściej jest to spowodowane tym, że wieczorem dnia poprzedniego została przyswojona zbyt duża dawka pożywienia.

Dlatego zrezygnuj z wieczornych nalotów na lodówkę, jedz lekko i co najmniej trzy godziny przed snem. Dobrze to zrobi dla Twojego snu, rozruszania z rana i oczywiście sylwetki.

Nie jedzenie śniadań powoduje:

1. Spadek glukozy we krwi, za czym idzie zmęczenie, zmniejszenie koncentracji, często rozdrażnienie.
2. Zwiększa się prawdopodobieństwo, że sięgniesz po niezdrową przekąskę w pracy, albo po całym dniu wrócisz do domu głodny i zjesz więcej, niż potrzebuje Twój organizm, jednak wilczego głodu nie da się zaspokoić małą ilością, dlatego jesz dużo niezdrowo i ciężko.
3. Wrzody żołądka – z rana odbywa się większe wydzielanie soków z żołądka.
4. Zaburzenia metaboliczne.
5. Zagrożenie chorobami sercowo-naczyniowymi, które zależą od stężenia glukozy, insuliny oraz profilu lipidowego krwi.

Dlaczego warto jeść śniadanie?

1. Dostarczasz organizmowi potrzebną energię na start.
2. Śniadanie pomaga w odchudzaniu. Jeżeli spożyjesz śniadanie unikniesz wielokrotności zjedzonych kalorii wieczorem.
3. Zwiększasz moc koncentracji z rana.

Od czego zacząć by wypracować nawyk jedzenia śniadania:

1. Jedz ostatni posiłek trzy godziny przed położeniem się do łóżka.
2. Zacznij od małych porcji i wraz z czasem zwiększaj ją.
3. Zrób śniadanie dzień wcześniej. Zniknie wymówka braku czasu.

Co jeść na śniadanie?

Pełnowartościowe śniadanie powinno składać się z białka 10-15% (twaróg, mleko, jajka), tłuszczy nienasyconych 30% (olej roślinny, orzechy, ryby), węglowodanów 55-60% (pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane, otręby).

Kaloryczność śniadania powinna wynosić mniej więcej 30% dziennego zapotrzebowania.

Jakie jest Wasze ulubione śniadanie?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram

Jestem na instagramie